2CV

Rita2CVGeen rechterbuitenspiegel. Geen verwarmde buitenspiegel. Geen van binnenuit verstelbare buitenspiegel. Geen zonnekleppen. Geen centrale deurvergrendeling. Geen cruisecontrol. Geen airco. Geen boordcomputer. Geen stuurbekrachtiging. Geen snelheidsbegrenzer. Geen verschillende standen of interval op de ruitenwisser. Geen automatisch terugspringende clignoteur. Geen autogordelnietomwaarschuwingssignaal. Geen airbags. Geen autoradio. Geen ABS. Geen achterruitverwarming. Geen ruitenwisser achter. Geen hoofdsteunen. Geen elektrische raambediening. Geen navigatiesysteem. Geen armsteunen. Geen gesynchroniseerde eerste versnelling. Geen start-stopsysteem. Geen afsluitbare tankdop.

Wel vier wielen, een motor, vier zitplaatsen, een stuur en een ‘dak’.

5 gedachten over “2CV

  1. Jeugdsentiment..ik heb er twee versleten. Vooral dat open dak vergeet ik nooit. Met twee personen moest je het dak oprollen en vastzetten met een drukknoopje. En als je dan ineens een stortbui kreeg, was het stevig vloeken. Heel Europa hebben we zo rondgereisd, na een dag in de eend was ik meestal kotsmisselijk van het geschommel. Geen idee waarom ik er met zo veel plezier op terugkijk, stel je voor dat ik mijn huidige auto zou moeten omruilen voor een eend..misschien ben ik er nu wel te oud voor.

  2. Rene
    Leuk verhaal,,bijna letterlijk heb ik het gehoord op de receptie van Jan Nieuwehuijs.
    Ook ik, ik bedoel mijn vrouw heeft er drie versleten rood, wit en grijs..

  3. Pingback: De nieuwe 2CV | OCW

Plaats een reactie